TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Laboratorium Systemów Bezprzewodowych i Internetu Rzeczy

Realizowane projekty

Celem tego projektu było wykonanie aplikacji mobilnej, która jest asystentem wspomagającym treningi biegowe.

Aplikacja ta ma za zadanie ułatwić planowanie i śledzenie treningów oraz motywować użytkowników do regularnej aktywności poprzez interaktywne funkcje i narzędzia. Aplikacja umożliwia określenie czasu na trening i na tej podstawie proponuje odpowiednie ćwiczenia. Oferuje również treningi interwałowe oraz prezentuje charakterystyki treningu, takie jak czas, dystans i średnia prędkość. Po zakończonym treningu, użytkownik ma możliwość dokonania oceny zadowolenia z jego przebiegu. 

Autor projektu: inż. Kacper Wiącek

Opiekun projektu: dr inż. Milena Kiliszkiewicz 

Zrzuty ekranu wykonanej aplikacji

Celem tego projektu było stworzenie mobilnej aplikacji wspomagającej projektowanie systemów fotowoltaicznych. Aplikacja została zaprogramowana przy użyciu języka Kotlin oraz środowiska Android Studio. Jej funkcjonalność obejmuje możliwość łączenia ogniw fotowoltaicznych zarówno szeregowo, jak i równolegle. Dodatkowo, aplikacja umożliwia generowanie wykresów zależności prądu od napięcia oraz zależności mocy od napięcia. Oprócz dostarczania wyników rzeczywistego połączenia ogniw, program pozwala również na wyświetlanie rezultatów matematycznego sumowania obszarów pod wykresami zależności prądu od napięcia (I = f(U)) oraz mocy od napięcia (P = f(U)) dla poszczególnych ogniw.


Autor projektu: inż. Mikołaj Żmuda
Opiekun projektu: dr inż. Laura Jasińska

Zrzuty ekranu wykonanej aplikacji

Praca skupia się głównie na stworzeniu, wykonaniu i analizie niewielkiego, bezzałogowego statku powietrznego (BSP), często określanego jako dron. Osiągnięto to poprzez wykorzystanie technologii druku 3D i umiejętności programowania mikrokontrolerów.  Badania obejmują szczegółową analizę quadcopterów, czyli bezzałogowych statków powietrznych z czterema pionowo skierowanymi śmigłami, zazwyczaj napędzanymi silnikami elektrycznymi.
Stworzony quadcopter charakteryzuje się kilkoma istotnymi cechami:
- zdolnością do wznoszenia, osiągniętą dzięki odpowiedniemu dostosowaniu stosunku wagi do mocy silników i wyborowi odpowiedniego źródła zasilania.
- sprawnym systemem automatycznej regulacji, który działa płynnie dzięki zoptymalizowanemu kodowi programowemu algorytmu regulacji PID. System szybko reaguje na zmiany, interpretując dane z MPU i dokonując korekt w pracy silników.
- efektywną komunikacją radiową, umożliwiającą szybki odbiór danych i reakcję drona na polecenia pilota. Maksymalny testowany zasięg komunikacji radiowej wyniósł 50 metrów, bez zakłóceń, co świadczy o solidności systemu komunikacyjnego.
- sygnalizacją stanów za pomocą diody LED i buzzera, ułatwiającą lokalizację drona w przypadku zgubienia.
- estetycznym i przemyślanym projektem budowy, zapewniającym nie tylko funkcjonalność, ale także atrakcyjny wygląd statku powietrznego.

Autor projektu: inż. Kacper Rogalewski
Opiekun projektu: dr inż. Laura Jasińska

Wykonany bezzałogowy statek powietrzny (BSP)

Celem projektu było przeprowadzenie badań i analiz dotyczących potencjalnych zastosowań dostępnych czujników w smartfonie do sterowania programem oraz stworzenie odpowiedniej aplikacji. Efektem końcowym jest gotowa aplikacja dedykowana systemowi Android, która demonstruje różnorodne wykorzystania tych czujników do kontrolowania różnych aspektów urządzenia, obejmujące zarówno modyfikacje interfejsu, jak i obsługę innych elementów smartfona, takich jak silnik wibracyjny.
Aplikacja została zaprojektowana w stylu gier retro z gatunku fantasy, korzystając z grafiki w stylu pixel art. Gra posiada fabułę, gdzie bohater przemierza mroczne korytarze pełne potworów. W trakcie walki, górna część ekranu służy do wykonywania ataków, natomiast dolna połowa ekranu przeznaczona jest na komunikaty. Zarówno postać rycerza, jak i potworów, zostały animowane przy użyciu techniki poklatkowej. Animacje zmieniają się w zależności od zadawanych obrażeń.
W kolejnym etapie gry, na środku ekranu umieszczono różę wiatrów, która ułatwia orientację w przestrzeni. W scenach w których użytkownik jest zobowiązany do potrząsania urządzeniem, przedstawiono kowalską kuźnię, aby zobrazować tę czynność.

Autor projektu: inż. Justyna Krzemień
Opiekun projektu: dr inż. Milena Kiliszkiewicz

Zrzuty ekranu wykonanej aplikacji

Celem projektu było zaprojektowanie aplikacji mającej służyć jako efektywne narzędzie do nauki programowania w Android Studio oraz języku programowania Kotlin, dostosowane zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych użytkowników.
Jednym z założeń projektu było usprawnienie przekazywanej wiedzy poprzez dostosowanie sposobu przechowywania danych do aktualnych trenów.
Aplikacja oferuje interaktywny katalog zasobów wiedzy, a także zawiera wskazówki, odnośniki i fiszki wspomagające zaznajomienie się z zagadnieniami teoretycznymi oraz wskazówki jak wykonać praktyczne aplikacje. Istotnym elementem projektu było także przygotowanie aplikacji do łatwego rozszerzania zasobów w przyszłości, dzięki odpowiednio zaprojektowanym funkcjom i mechanizmom, umożliwiającym rozwój bez konieczności szerokich ingerencji w kod.

Autor projektu: inż. Michał Piaskowski
Opiekun projektu: dr inż. Milena Kiliszkiewicz

Zrzuty ekranu wykonanej aplikacji

Celem projektu było uruchomienie systemu wizualizacji w czasie rzeczywistym warunków komfortu środowiskowego w salach dydaktycznych w oparciu o dostęne usługi serwisu MS Azure.

W projekcie zastosowano czujniki typu NLII-iVOC+RH+T-IQRF sensor umożłiwiające rejestrację;

  • temperatury
  • wilgotności
  • stężenia lotnych związków organicznych (VOC)

Dane przesyałane są przez bramkę IQD-GW-02, która stanowi zaawansowany minikomputer oparty na platformie Orange Pi Zero, integrujący system operacyjny Linux w dystrybucji Yocto.

Wizualizacja danych

Politechnika Wrocławska © 2024